De afgelopen weken - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Jarno Loon - WaarBenJij.nu De afgelopen weken - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Jarno Loon - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken

Door: Jarno van Loon

Blijf op de hoogte en volg Jarno

17 Februari 2014 | Zweden, Halmstad

Beste lezers,

Sinds mijn vorige verslag zijn er alweer een aantal weken voorbij gevlogen. Gevlogen ja, want de tijd gaat enorm snel hier. 31 januari stond in het teken van het Chinese, of eigenlijk Koreaanse, oud en nieuw. De Koreaanse studenten die wonen in Krusbäret hadden een heerlijk diner klaargemaakt voor het hele gebouw, om er vervolgens een mooi feest van te maken.

Naast een aantal goede feesten, waaronder een groot introductiefeest in Krusbäret, bestonden de afgelopen weken voornamelijk uit het volgen van colleges en het maken van projecten. Inmiddels heb ik het vak ‘Marketing’ al grotendeels af kunnen sluiten. Alle colleges hebben we gehad en hebben we afgesloten door middel van een groepsproject. Dit bestond uit een rapport en presentatie over een case met betrekking tot Starbucks. Voor ‘Marketing’ volgt eind maart dus alleen nog een tentamen. Voor ‘Strategische Marketing Management I’ hebben we de komende weken nog colleges en een groepsproject gepland staan. Ook dit vak kan ik vervolgens met een tentamen volledig afsluiten.

Verder heb ik in de afgelopen weken niet stilgezeten. Ik heb al een aantal mooie tripjes in Scandinavië geboekt. Om te beginnen ga ik van 21 tot en met 26 maart naar Lapland. Tijdens Lapland Experience ga ik onder andere sleeën met husky honden, een tour maken met sneeuwscooters, het ijshotel bezoeken, de poolcirkel oversteken en hopelijk het noorderlicht zien. Dit gaat dus een prachtig avontuur worden. Daarnaast ga ik van 4 tot en met 6 april een weekend naar Helsinki, de hoofdstad van Finland. Dit zullen ook zeker niet de laatste uitstapjes worden. Zo wil ik in ieder geval nog Oslo, Stockholm en Kopenhagen bezoeken. En een paar dagen op de Noordpool zou ook niet verkeerd zijn.

Op dit moment zit ik alweer een maand in Zweden en kan ik lekker genieten van anderhalve week “vakantie”. Of het officieel vakantie is weet ik niet, maar ik heb in ieder geval geen colleges. Natuurlijk ga ik niet iedere dag op mijn kamer zitten. Op dinsdag vertrek ik met 6 studenten per trein verder naar het zuiden van Zweden. De eerste dag zullen we Malmö bezoeken en vervolgens het nachtleven verkennen. Op woensdag reizen we naar Lund, een grote studentenstad in Zweden. Ook hier brengen we een dag door en ’s nachts zullen we meemaken of het studentenleven echt zo bruisend is. Op donderdag reizen we naar Helsingborg en zullen we ook een bootovertocht maken naar Helsingør in Denemarken. Tenslotte reizen we op donderdagavond vanuit Helsingborg weer terug naar Halmstad. Een leuke 3-daagse trip dus waarbij we 4 steden zullen bezoeken.

Nog even een update over de weersomstandigheden. Nadat ik de eerste anderhalve week veel kou en sneeuw heb gehad, mag ik nu al een aantal weken niet klagen. De temperaturen schommelen de afgelopen tijd tussen de 5 en 10 graden, waarbij regelmatig het zonnetje tevoorschijn komt. De temperaturen zijn dus veel zachter dan waar ik vooraf rekening mee had gehouden.

Vanaf morgen ga ik genieten van de 3-daagse stedentrip. Daarna zullen jullie weer van mij horen door middel van een reisverslag over dit uitstapje. Tot de volgende keer!

Hej då (Ja ja, ik begin intussen ook al een paar woordjes Zweeds te spreken).

X Jarno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jarno

Actief sinds 26 Nov. 2019
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 4436

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

15 Januari 2014 - 08 Juni 2014

Studie in Halmstad, Zweden

Landen bezocht: