Trip Malmö, Lund, Helsingør en Helsingborg - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Jarno Loon - WaarBenJij.nu Trip Malmö, Lund, Helsingør en Helsingborg - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Jarno Loon - WaarBenJij.nu

Trip Malmö, Lund, Helsingør en Helsingborg

Door: Jarno van Loon

Blijf op de hoogte en volg Jarno

03 Maart 2014 | Zweden, Halmstad

Beste lezers,

Hier ben ik weer! Van 18 tot en met 20 februari heb ik mijn eerste “echte” trip gemaakt tijdens mijn halfjaarlijkse verblijf in Zweden. Deze 3-daagse trip bestond uit 4 steden, namelijk Malmö, Lund, Helsingør en Helsingborg. In de vroege ochtend van dinsdag 18 januari vertrokken we met 6 Nederlandse en 2 Duitse studenten vanuit Halmstad naar Malmö. Na bijna een uur lopen vanaf het treinstation hadden we dan eindelijk ons hostel gevonden om onze koffers achter te laten. Vervolgens zijn we met de bus richting het centrum gereden. Hier hebben we een route gelopen om zoveel mogelijk bezienswaardigheden van Malmö te bezoeken, waaronder het kasteel Malmöhus, de Sint-Pieterskerk, het Raadhuis en Turning Torso. Ook hebben we gedurende de dag een goede lunch en een heerlijk biertje genuttigd. Aan het eind van de middag zijn we teruggelopen naar het hostel om onszelf op te frissen voor de avond. ‘s Avonds zijn we uit eten geweest en uitgegaan in een club. Echt uitgaan kon je het alleen niet noemen, aangezien we veel te veel entreegeld hebben betaald voor een nagenoeg lege club (konden we vooraf helaas niet weten). Desondanks hebben we een geslaagde dag gehad.

Na een korte nacht zijn we op woensdag 19 februari per taxi naar Lund gereisd, een stad gelegen naast Malmö. Lund staat bekend als een echte studentenstad met een prachtig oud stadscentrum. Na ingecheckt te hebben bij het hostel zijn we naar de ‘tourist office’ gelopen om een route op te vragen. Tijdens de route hebben we veel gezien van het mooie centrum, zoals de Domkerk, Sint Pieterskerk, het Raadhuis en een aantal mooie universiteitsgebouwen. Na het zien van deze universiteiten baalde ik toch wel een beetje dat ik niet uit deze stad kon kiezen om te studeren. Aan het eind van de middag hadden we afgesproken met een andere groep internationale studenten uit Krusbäret. Samen met hen bezochten we een kerk, waarna we gezamenlijk hebben gegeten in een enorme studentenflat in Lund. Na de nodige bierspellen zijn we met zijn allen naar een studentenfeest gegaan. Het was een goed feestje dat zeker heeft voldaan aan alle verwachtingen over het uitgaansleven in Lund.

Op donderdagochtend hebben we het iets rustiger aan gedaan (had wellicht iets te maken met de avond ervoor). Toen we enigszins fit waren, zijn we vanuit Lund naar Helsingborg gereisd. Vanuit het treinstation hebben we per ferry meteen de oversteek gemaakt naar Helsingør, gelegen in Denemarken. In Helsingør bezochten we een erg mooi en groot kasteel en een deel van het centrum. Aangezien de prijzen hier aanzienlijk lager waren, kon ik het niet laten om een fles drank mee te nemen. Toen we weer in Helsingborg arriveerden hebben we daar nog een rondje door het centrum gelopen. Aan het eind van de middag was het tijd om terug te reizen naar Halmstad.

Het was dus een zeer geslaagde maar vermoeiende trip. Net als alle andere foto’s zullen de foto’s van deze trip ook binnenkort verschijnen. Aangezien ik nog zo’n duizend foto’s moet uitzoeken, hoop ik dat jullie me nog even de tijd geven ;)

Tot het volgende verslag!

X Jarno

• 03 Maart 2014 - 21:20

Magda:

Hoi Jarno,

Leuk te lezen dat je zo genoten heb van je toch wel vermoeiende trip. Wij zijn nu ook aan het genieten van de sneeuw. Het is lang geleden dat het hier zo groen was. Gelukkig zijn de pistes goed. Vooral boven is het goed skieën. Vandaag begonnen we met mist, maar in de gondel kwamen we erachter dat we al snel boven de wolken prachtig weer hadden. Goed toeven dus, vandaag.

Nog veel plezier daar en ga vooral door met je leuke verslagen.
    Groetjes, Magda

• 07 Maart 2014 - 20:44

Monique En Frans:

Hoi Jarno,

Goed bezig, zo komen wij van onze naam van vakantiegangers af. Leuk al die reisjes, dan zie je nog eens wat en maak je lol met elkaar.
    Die foto's uitzoeken als je er nu al zoveel hebt, geloof ons, daar komt voorlopig niets van. Misschien als je weer thuis bent. Daar ben je om wat te studeren en om te feesten.

Geniet ervan.

groeten, monique en frans

• 16 Maart 2014 - 16:31

Coby Vink:

Lieve Jarno,
    bedankt voor je welkom mailtje, ik heb een kaart van berkel-enschot gekocht en naar je gestuurd
    weet niet of die op tijd aankomt voor je weer op vakantie gaat. Veel succes met de studie en daarna weer fijne dagen met mooie dingen zien.
    lieve groetjes Oma.