Halmstad University, Göteborg en Halmstad Hammers - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Jarno Loon - WaarBenJij.nu Halmstad University, Göteborg en Halmstad Hammers - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Jarno Loon - WaarBenJij.nu

Halmstad University, Göteborg en Halmstad Hammers

Door: Jarno van Loon

Blijf op de hoogte en volg Jarno

04 Februari 2014 | Zweden, Halmstad

Beste lezers,

Hier ben ik weer! Na mijn eerste reisverslag vragen jullie je waarschijnlijk af of ik ook nog ga studeren gedurende mijn tijd in Zweden. Natuurlijk is het antwoord hierop “ja”. Op maandag 20 januari begon het dan “echt”. Lopend door de kou richting de Halmstad University om vervolgens het juiste gebouw te vinden op grote campus (in vergelijking met Fontys in Tilburg). Op maandag werd er een korte introductie gegeven over wat ons gedurende het semester precies te wachten staat. Verder moest ik nog een aantal kleine dingen regelen, zoals het laten maken van mijn studentenkaart en mezelf definitief inschrijven voor de aangevraagde vakken. Om mijn goede voornemens te kunnen bereiken heb ik ook meteen een sportkaart van het universiteitensportcentrum aangeschaft. Een niet al te druk eerste schooldagje dus.

Gedurende periode 1 volg ik de vakken ‘Marketing’ en ‘Strategische Marketing Management I’. In periode 2 staan de vakken ‘Project management’ en ‘Strategische Marketing Management II’ centraal. Lijkt niet veel, twee vakken per periode. En stiekem is het dat tot nu toe ook nog niet echt. De roosters verschillen per week, maar over het algemeen valt het aantal uren iedere week best mee. Dit betekent dus dat ik genoeg vrije tijd heb om te sporten, reizen en andere leuke dingen te doen. De rest van de eerste schoolweek heb ik een aantal colleges van Marketing en Strategische Marketing Management I gehad. Alles was goed te volgen en is te vergelijken met de vakken die ik op SPECO volg. Voor beide vakken moeten we gedurende deze periode in groepen aan projecten werken en aan het eind individuele tentamens maken. Het Engels maakt het uitdagender en bovendien is het goed om te ervaren hoe de verschillende culturen denken over alle onderwerpen. Er zijn namelijk een groot aantal nationaliteiten vertegenwoordigd in de schoolbanken. Belgen, Duitsers, Fransen, Polen, Spanjaarden, Portugezen, Brazilianen, Amerikanen en zelfs Ghanezen. En natuurlijk zijn er ook een heleboel Aziaten. Hoewel ik de verschillen niet kan zien, weet ik dat er in ieder geval Chinezen, Koreanen en Taiwanezen aanwezig zijn.

Op zaterdag was dan mijn eerste uitstapje. Göteborg was de bestemming, een grote en mooie stad ten noorden van Halmstad. Helaas was het een enorm koude dag, waardoor het onmogelijk was om de hele dag rond te lopen door de stad. Desondanks was het een geslaagde dag. Met zes studenten hebben we een gedeelte van de stad verkend en tussendoor wat gedronken en gegeten.

Op zondag hebben we met een grote groep internationale studenten de ijshockeywedstrijd tussen Halmstad Hammers en Pantern bezocht. In de Halmstad Arena maakten de nummers 3 en 4 van de competitie er een spannende wedstrijd van. Uiteindelijk wisten de Hammers de wedstrijd met 3-2 te winnen, waardoor ze de derde plaats hebben verstevigd. Erg leuk om de wedstrijd te kijken en dus zeker een reden om vaker te gaan.

Naast de colleges en andere activiteiten heb ik gedurende de week ook veel gesport, gevolleybald en een aantal leuke feestjes en stapavonden gehad. Dus wees maar niet bang, ik heb zeker een biertje kunnen nuttigen. Verder is er in de loop van de week weer een dik pak verse sneeuw gevallen.

Voor nu wil ik het hierbij laten. Binnenkort zal er weer een nieuw verslag verschijnen. Tot het volgende verslag!

X Jarno

  • 09 Februari 2014 - 20:07

    Magda:

    Stinkend jaloers maar superstoer dat je dat reisje naar Lapland hebt geboekt.
    Wel veel foto's maken voor die letterlijk jaloerse tante van je!!! Ik ben nu al benieuwd.
    Veel liefs Magda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jarno

Actief sinds 26 Nov. 2019
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 4427

Voorgaande reizen:

26 November 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

15 Januari 2014 - 08 Juni 2014

Studie in Halmstad, Zweden

Landen bezocht: